Pressemeddelelse 16. marts 2018

Pressemeddelelse, Lykkegaard Galleri Marskandiser Tversted, d. 16. marts 2018 Påskeklar på Lykkegaard i Tversted

Det er bidende koldt udenfor. Der ligger stadigvæk is og sne rundt omkring. Men kiler af trækfugle søger nordpå, og vintergækker og erantis kæmper sig stædigt frem - det er jo en slags forår! Et sikkert forårstegn er det også, at Lykkegaard i Tversted åbner til påske. I år er det 17. gang marskandiserne Mads Ejlersen og Jens Guldsmed-Thomsen slå dørene op til nye og gamle herligheder.

Som altid er der plads til både tradition og fornyelse på Lykkegaard. Traditionen tro er vinteren gået med at fylde lagrene med mange af de varer, som kunderne efterspørger. Der er kongelige stel og figurer, glas i alle regnbuens farver, småmøbler, europa- og verdenskort og meget, meget mere. Og ligesom de tidligere år er hele varelageret blevet gennemgået og rengjort, så det kan præsentere sig fra sin bedste side.

Også indenfor brugte og gamle ting ændrer moden sig. Nu er det igen blevet moderne at smykke sit hjem med porcelænsfigurer, og Lykkegaard er selvfølgelig med. Hundredevis af figurer har fundet vej til hylder og montrer, og der er flere på lager. I takt med at genbrug bliver mere og mere moderne, er der også fokus på nyere brugt beklædning. Sidste års indkøb af smarte sommerkjoler fra Hawaii viste sig at være en god satsning. Så også i denne vinter har Mads og Jens været på kjoleindkøb og fylder flere stativer med spændende ting til den lune sæson.

Verden ændrer sig hastigt, og mange store fabrikker bliver så store, at de ikke giver plads til mindre forhandlere. Senest har Lykkegaard sagt farvel til tyske Birkenstock, hvis sko og sandaler i en årrække har været at finde på hylderne. Men intet er galt, uden det er godt for noget. Nu er der blevet endnu bedre plads til spændende og farvestrålende varer fra de engelske fabrikker Price & Kensington, Tweedmill Textiles, Ulster Weavers og flere andre. Fra importøren af disse kvalitetsvarer er der indkøbt et større restlager, så påsken kan skydes i gang med masser af gode tilbud på fx flere hundrede tekander i mange farver og forskellige størrelser.

Blandt de nyere varer fra de engelske fabrikker kan også nævnes madskåle til hunde og katte, flotte og farvestrålende forklæder til børn, stilrene porcelænsskåle og meget andet.

Gennem årene har Lykkegaard etableret et fint sortiment af kvalitetsting til gode hyggestunder. Også i år er der gode vine fra Kjær & Sommerfeldt, Spirituosa og mixere, friskmalet kaffe, teer med og uden smagstilsætning, bjesk, chokolade og konfekture. Kort sagt: Godbidder til enhver anledning. Som noget nyt er der i år alkoholfri varianter af både rødvin, hvidvin, mousserende og gin. Sidstnævnte er en dansk opfindelse, der allerede går sin sejersgang over Europa.

Så selv om vejret ikke bliver til solbadning og frokost i det fri, er der alle mulige grunde til at komme til Tversted i påsken. Trav en tur og bliv blæst godt igennem, og kom forbi Lykkegaard med røde næser - så er der oplevelser og lækkerier til alle sanser.

Lykkegaard åbner for sæsonen søndag d. 25. marts. Der er åbent hver dag til og med 2. påskedag kl. 11-17. Herefter er der åbent fredage, lørdage, søndage og helligdage kl. 11-17. Åbningstiderne er fastlagt for hele året, og kan ses her...  Alle er som altid velkomne.

Lykkegaard I/S

Mads Ejlersen & Jens Guldsmed-Thomsen