Pressemeddelelse 14. marts 2016

Pressemeddelelse, Lykkegaard Galleri Marskandiser Tversted, d. 14. marts 2016 Forårsfrisk i Tversted

Solen er ved at være kommet højt på himmelen, og når lyset bliver stærkere, får vi lyst til at komme hjemmefra. Ud at opleve noget, ud på tur, ud til strand og skov. Og på Lykkegaard i Tversted er de klar til at modtage de mange gæster, der ventes i påsken, når dørene for 15. sæson i træk slås op.

På mange måder er alt, som det plejer. Og alligevel er intet som sædvanligt. Når man handler med brugte ting, er et af vilkårene, at kunderne hele tiden efterspørger andre ting, end man er vant til - så selvfølgelig er Lykkegaards marskandiserbutik fyldt op til randen med nye gamle varer. Vinteren igennem har ejerne været på jagt på auktioner, i butikker og hos private for at have det på hylderne, som kunderne efterspørger. Og hele den sidste måned før åbningen er butikken blevet dekoreret og ommøbleret for at præsentere sig bedst muligt.

I dag kan man knapt tænde sit fjernsyn uden at møde en udsendelse om antikviteter eller brugte ting. Den store opmærksomhed, der hermed kommer branchen til del, har givet en helt ny interesse og en helt ny kundegruppe, som stiller andre og større krav. Det prøver Lykkegaard løbende at indrette sin butik og sit varesortiment for at imødekomme.

Udover de brugte og gamle ting, der naturligt nok er i højsædet, bydes der på masser af spændende varer, der ikke er brugte. Lykkegaard har efterhånden et ganske trofast publikum til de seks bjeske, der sælges i eget navn. Kaffe, te og konfekture frister de besøgende, og de gode vine fra Kjær & Sommerfeldt og spændende spirituosa har et voksende publikum. Flere lokale leverandører af kvalitetsprodukter er at finde på hylderne, blandt andre Hybengården ved Jerslev, der fremstiller lækre marmelader og siruper, Langkilde & Søn i Hjørring, der sælger kvalitetsflag, vimpler og andre flagartikler samt Aurion i Guldager der fremstiller økologisk chokolade, mel- og grødblandinger. Som altid er der kunst og kunsthåndværk fra både lokale og fjernere kunstnere.

De helt unge kunder kan især glæde sig til Helene Andersens smykker og bijouteri, der sælges til yderst favorable priser. Så har man råd til at pynte sig.

Det er også en god tradition, at der er der masser af sko og sandaler fra Birkenstock på hylderne. Og sortimentet fra de britiske fabrikker og væverier er begyndt at fylde ganske godt. Nogle af årets mange nyheder er lækre halstørklæder i den blødeste uld, flotte papirvarer med jagtmotiver, plaider, børneforklæder, dørstoppere formet som dyr og meget andet. Med andre ord er alle sejl sat til for at gøre butik og galleri indbydende til de mange gæster, der ventes i påsken.

Lykkegaard åbner for sæsonen søndag d. 20. marts. Der er åbent hver dag til og med 2. påskedag kl. 11-17. Alle er som altid velkomne.

Lykkegaard I/S Mads Ejlersen & Jens Guldsmed-Thomsen

Lykkegaard Tversted